Kéznél vannak az immunrendszer erősítő vitaminok

Kéznél vannak az immunrendszer erősítő vitaminok 1 Kép nagyítása

Az immunrendszer feladata, hogy megvédje a szervezetet a káros környezeti hatásoktól, többek között a mérgektől és a patogén, betegségeket okozó mikroorganizmusoktól. Ezért létfontosságú az immunrendszer erősítő vitaminok, elsősorban az A-, B-, C-, E- és D-vitamin fokozott bevitele.

 

 

 

Betegségek, helytelen táplálkozás, környezeti ártalmak: mind hozzájárulnak az immunrendszer gyengüléséhez. Egészségünk megőrzése, illetve helyreállítása érdekében nagyon fontos az immunrendszer megerősítése, melyre számos megoldás áll a rendelkezésünkre. Ilyen az étrend- és az életmódváltás, a méregtelenítés, valamint az immunrendszer erősítő vitaminok bevitelének növelése.

A-vitamin: az A-vitamin hatékony antioxidáns, ezáltal növeli az immunrendszer ellenálló képességét. Megköti a szabad gyököket, védi a sejteket az oxidációtól, hozzájárul megújulásukhoz és szaporodásukhoz. Csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának előfordulását, valamint lassítja az öregedést és javítja a látást. A Harvard Egyetem tanulmánya szerint, az A-vitamin hiány összefüggésbe hozható az immunrendszer gyengülésével, illetve a fertőző betegségek megjelenésével. Az A-vitamin nagyobb mennyiségben található meg a húsokban, halakban (főleg a tőkehalban), a májban, vesében, a tejben és sajtokban.

B-vitamin komplex: a B-vitaminok részt vesznek az emésztésben és elősegítik az agyfunkciók megfelelő működését, ahogyan az immunrendszer erősítőként is nélkülözhetetlenek. Állatkísérletek bizonyítják, hogy a B2-vitamin növelte a szervezet ellenállását a bakteriális fertőzésekkel szemben, míg a B9-vitamin csökkenti egyes daganatok kockázatát. A legtöbb B-vitamint a zöldségek, a tojás, a máj, a teljes kiőrlésű gabonák, a banán, a halak és az élesztő tartalmazza.

C-vitamin: erős antioxidáns, elősegíti a kollagén termelést, valamint a vas felszívódását. A C-vitamin megvédi a sejteket a szabad gyököktől és fertőzésektől, javítja a seb gyógyulását, enyhíti a gyulladásokat, hozzájárul a szívbetegség és a rák megelőzéséhez. A B-vitaminnal együttműködve, fokozza az energiatermelést, illetve az E-vitamin antioxidáns hatását, folyamatos és fokozott bevitele segíthet megelőzni a megfázás kialakulását. Lényeges, hogy a C-vitamint természetes formájában –friss gyümölcsök, zöldségek– fogyasszuk, mivel a szervezet így tudja tökéletesen hasznosítani. A természetes C-vitamin tulajdonképpen két összetevőből, a C1-, és C2-vitaminból áll, míg a szintetikus C-vitaminban csak a C1-vitamin található meg. Gazdag C-vitaminban a paradicsom, a paprika, a brokkoli, a zöldleveles zöldségek, a burgonya, a citrusok, az áfonya, az ananász, a dinnye, a káposzta, a sütőtök, az eper, a karfiol és a brokkoli.

D-vitamin: megelőzi a keringési megbetegedések és a rák kialakulását, szabályozza a vércukor szintet, segíti a kalcium felszívódását, ezáltal óv a csontritkulástól. Az egyik legfontosabb immunrendszer erősítő vitamin, amely csökkenti a gyulladásokat és segít elkerülni a fertőzéseket. A D-vitamin hiány, az autoimmun betegségekben szenvedők jelentős százalékánál kimutatható. Az Amerikai Egyesült Államokban 1988 és 1994 között elvégzett felmérés kimutatta, hogy az alacsony D-vitamin szint esetén, nagyobb valószínűséggel alakul ki felső légúti fertőzés. Napfény hatására a bőr D-vitamint termel, valamint nagyobb mennyiségben tartalmazza a lazac, a tonhal és a tőkehalmáj olaj.

E-vitamin: antioxidáns és immunerősítő hatásának köszönhetően, sejtszinten óvja a szervezetet a szabad gyökökkel szemben, így véd meg a daganatoktól. Az E-vitamin összekapcsolódik az oxigén molekulával megakadályozva, hogy peroxiddá alakuljon át: ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a vérben több szabad oxigénmolekula maradjon, ami elengedhetetlen az egészséges sejtműködéshez. Ezen kívül, segít megelőzni a máj és a vese betegségeit, beállítja a vércukor- és koleszterinszintet. A University of Maryland Medical Center kutatásai kimutatták, hogy az E-vitamin csökkenti a szívbetegségek kockázatát. Bőségesen megtalálható a búzacsírában, a tojásban, a dióban, a májban, a tojásban, a napraforgómagban, a mogyoróban, a zöldleveles zöldségekben, a spárgában, a kukoricában, a szójában, valamint az olívaolajban és a repceolajban.