Narancsbőr ellen torna | Csökkenthető a cellulitisz

Narancsbőr ellen torna | Csökkenthető a cellulitisz  1 Kép nagyítása

Nyáron különösen kellemetlen a cellulitisz, hiszen a rövid ruhák miatt sokkal több látszik a testünkből. Bár a narancsbőr elsősorban a hölgyek esküdt ellensége, egyre több férfit is érint. Ha már kialakult, a cellulitiszt nehéz teljesen megszüntetni, azonban speciális tornagyakorlatokkal sokat javíthatunk bőrünk megjelenésén.


A cellulitisz, azaz a narancsbőr hátterében a helytelen vízvisszatartás áll. Kialakulásának okai között jelentős szerepet játszik az egészségtelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód, de ide sorolhatóak még a dohányzás, a hormonális változások, valamint a túlsúly, valamint a túlságosan szűk alsóneműk viselése is. Leggyakrabban a combokat és a feneket érinti, ritkábban a karokon, valamint a hason is megjelenhet.

Miért segíthet a torna?

A megfelelő –otthon is elvégezhető– tornagyakorlatok javítják a helyi vérkeringést, ami nagymértékben hozzájárul a feleslegesen felgyülemlett víz eltávolításához. Az izmok feszessé, a bőr ruganyosabbá válik, mindez segíti a narancsbőr kezelését. Természetesen a gyakorlatok csak akkor hatásosak, ha rendszeresen végezzük őket, valamint a torna mellett az étrendünkön is változtatunk: a narancsbőr eltüntetése érdekében fogyasszunk sok friss, nyers zöldséget és gyümölcsöt, igyunk minél több vizet.

Cellulitisz tornagyakorlatok

A narancsbőr elleni tornához nem kell más, csak egy szőnyeg, némi szabadidő, és persze kitartás!

  1. Gyakorlat: álljunk négykézlábra úgy, hogy törzsünkkel a felkarjainkra támaszkodunk. Emeljük fel egyik lábunkat és nyújtsuk ki, majd emeljük minél magasabbra. A mozdulatsor legyen lassú, ne lendítsük a lábunkat. A kinyújtott lábunkat tartsuk hátraemelt állapotban 10 másodpercig, majd térjünk vissza a kiinduló pozícióba, és ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábunkkal is. A lábemelést 2 sorozatban végezzük, akár váltakozva egyéb gyakorlatokkal. Egy sorozat lábankénti 10 emelést jelent. Ez a cellulitisz tornagyakorlat elsősorban a külső combon és a fenéken megjelent narancsbőr ellen hatásos.
  2. Gyakorlat: az 1. gyakorlat változata: annyiban különbözik tőle, hogy a kinyújtott lábunkkal, az óramutatóval megegyező irányban kis köröket rajzolunk a levegőbe. Ennek köszönhetően a comb belső feléről is hatékonyan eltüntethető a narancsbőr.
  3. Gyakorlat: ezt a cellulitisz tornagyakorlatot állva végezzük. Egyik kezünkkel, oldalt állva, kapaszkodjunk meg csípőmagasságban valamiben –kitámasztott szék, asztallap, polc, stb., a lényeg, hogy stabil legyen−, és anélkül, hogy törzsünket elfordítanánk lassan, nyújtva, emeljük fel minél magasabbra az egyik lábunkat. Számoljunk el ötig, majd nagyon lassan, a láb behajlítása nélkül, térjünk vissza az alappozícióba, majd az egészet ismételjük meg a másik lábunkkal is. Amennyiben a gyakorlatot helyesen végezzük, amikor leeresztjük a lábunkat, érezni fogjuk, hogyan feszülnek a fenék izmai. Szintén két sorozatot végezzünk, lábanként 15 emeléssel. Nem csupán a fenéken, hanem a combok mindkét oldalán segít megszüntetni a narancsbőrt.
  4. Gyakorlat: feküdjünk hanyatt, térdeinket hajlítsuk be úgy, hogy sarkaink minél közelebb kerüljenek a fenekünkhöz. Anélkül, hogy vállainkat felemelnénk a földről, emeljük minél magasabbra csípőnket ügyelve arra, hogy lábainkat ne mozdítsuk el. Tartsuk ezt a pozíciót legalább 10 másodpercig, majd lassan térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. A gyakorlatot végezzük a lehető leglassabban, ellenkező esetben hozzájárulunk a farizom tömegének növeléséhez. Alkalmanként 2 sorozatban, 20 csípőemelést végezzünk, ami főként a fenéken látható narancsbőr ellen hatékony.
  5. Gyakorlat: hanyatt fekve tárjuk szét a karjainkat, a tenyerünket fordítsuk felfelé. Kinyújtott lábainkat egyszerre emeljük fel –ügyelve arra, hogy a törzsünk mozdulatlan maradjon− addig, amíg felsőtestünkkel nem zárnak be 90 fokos szöget. Összezárt lábbal lassan kőrözzünk előbb az egyik, majd a másik irányba –nagyjából 10 másodpercig−, majd térjünk vissza az alaphelyzetbe. A gyakorlat nem csak a comb-, és a fenék izmait erősíti, hanem a hasizmot és a mellizmot is megdolgoztatja. A hatékony narancsbőr elleni tornagyakorlatból szintén 2 sorozatot végzünk: egy sorozat 15 lábkőrözés.

Tudtad?

A cellulitisz torna kiváló kiegészítője lehet a jóga és a vízben végzett tornagyakorlatok. Segít legyőzni a narancsbőrt, ha minél többet sétálunk emelkedőn, lift helyett pedig inkább válasszuk a lépcsőzést. Kerüljük a szénsavas üdítőket, az alkohol- és a koffeintartalmú italokat, valamint a zsíros ételeket. Fokozza a narancsbőr elleni gyakorlatok hatását az ananász fogyasztása.