8 tipp a sikeres fogyáshoz

8 tipp a sikeres fogyáshoz 1 Kép nagyítása

Sokan és sokszor fogyókúráznak, de a kilók mindig visszatérnek. Vajon hogyan és mivel fogynak azok, akiknek sikerül a diéta?


1. A drasztikus fogyás általában nem hoz hosszú távú eredményt. Általában heti egy kilogramm súlyvesztés még tartható, az ennél gyorsabb fogyás nem feltétlenül egészséges.

2. Fontos, hogy ne izmainkat veszítsük el, hanem a fölösleges zsírt. Ezt úgy érhetjük el, ha nem koplalunk: tehát a korunknak, nemünknek és alkatunknak szükséges kalóriamennyiséget visszük be a szervezetünkbe, de ennél nem fogyasztunk többet. A másik fontos szempont a sport: ha dolgoznak az izmok, azok egyre több energiát használnak, így a fogyás is gyorsabb lesz és az izmok sem tűnnek el.

3. A zsír nem feltétlenül rossz: egyre több kutatás számol be arról, hogy a zsíros ételek kevésbé hizlalnak, mint a túlzott szénhidrátfogyasztás. Ez nem jelenti azt, hogy egészséges is a zsíros koszt, ám tartós fogyást szénhidrátcsökkentéssel érhetünk el.

4. Kevesebb étkezés vezet a fogyáshoz? Ennek éppen az ellenkezője igaz. Inkább többször együnk, de keveset. Együnk naponta négyszer, vagy ötször, kistányéron kis adagot.

5. Minden étkezéshez bőségesen fogyasszunk vizet! Csökkenti a farkas étvágyat étkezés előtt egy nagy pohár víz, ráadásul a sok folyadék az emésztésben is segít.

6. Együnk sok rostot: mert ezek nem csak a fogyásban de egészségünk megőrzésében is segítenek. A rostos gyümölcsök és zöldségek, a főzelékfélék és a zabkorpa valamint a zabpehely is gazdagok élelmi rostban.

7. Reggelire, mint a király… ez a népi bölcsesség még ma is megállja a helyét. Ha fogyni szeretnénk, mindenképpen reggelizzünk! A gabonafélék nagy részét is ekkor fogyasszuk el! Délután és este viszont már csak csipegessünk. Lefekvés előtt két órával már ne együnk sok szilárd ételt. Vacsorára gyakran válasszunk egy könnyű levest!

8. A fogyás fejben dől el: az elhatározás és a célkitűzés nagyon fontos ahhoz, hogy ne adjuk fel idő előtt. Például a négyhetes időszak végére tűzzünk ki magunknak valami jutalmat, ami akkor is jár, ha nem fogyunk eleget, de becsülettel végig csináljuk a diétát!