7 tavaszi kerti munka, amikkel kilókat fogyhatsz!

7 tavaszi kerti munka, amikkel kilókat fogyhatsz! 1 Kép nagyítása

A kertben mindig akad tennivaló, és bizony a legtöbb nem kis fáradsággal jár, ami felemészti a kalóriákat. A Kertelünk kertépítés munkatársai most azt mutatják be, hogy tudunk egy olyan szabadtéri edzést becsempészni az életünkbe, melynek valami látszata is lesz.


Lássunk néhány tavaszi kerti munkát, amelyekkel összességében (és helyes étkezéssel, sok vízfogyasztással) akár kilókat is fogyhatsz!

1. ásás

A tavaszindító feladatok egyike, vagy az őszi munkák egyik meghatározója az ásás. Az ásás nem éppen derekat kímélő feladat: az alsó-hátizmokat, a hasizmot és a combokat sem kíméli. Ásni „ásónyom” mélyen érdemes, ami 20-25 cm-t jelent. Erősen kötött talajokon pár évente az ásonyom-betegség miatt célszerű erős vasvillával is átlazítani a talajt. Az ásás során a talaj mélyebben fekvő részét felülre kell forgatni, így helyes a technikája. Ma már edzett alumíniumból készült ásókat is vásárolhatunk. Ezek könnyebbek és ezért kevesebb fáradsággal használhatók, mint a régi vas-típusok. Elégetett kalória: fél óra - 200 kcal.

2. gereblyézés

Az ásás utáni gereblyézés is jó kalóriaégető. Az alapos gereblyézés főleg a vállat és a karokat mozgatja át – ha keresztirányban végezzük el a feladatot, akkor sokkal egyenletesebb földfelületet kapunk. Elégetett kalória: fél óra – 146 kcal.

3. gyomlálás

A gyomlálást talán nagyobb kedvvel végezzük el, ha tudjuk, hogy ez is egy komplex mozgás. A gyomlálást hetente érdemes ismételni az egész kertben ahhoz, hogy ne töltsünk vele túl sok időt egyszerre, és megakadályozzuk, hogy virágba boruljon és majd magszárba szökjön a gyom. Elégetett kalória: fél óra -  140kcal.

4. metszés

A fák metszése többnyire hosszan tart, és utána a vékonyabb ágakat célszerű felaprítani is. A metszéskor először a beteg és elhalt részeket távolítjuk el, majd a korona belseje felé növekvő ágakat, az egymást keresztezőeket. Ezután kezdhetjük el a gyümölcsfajnak és fajtának megfelelő szakszerű metszést. Nem érdemes elégetni az ágakat, és ez büntethető is. Kevés mennyiség esetén metszőollóval, nagyobb mennyiségnél pedig kerti darálóval nagyon jó komposzt-alapanyagot állíthatunk elő, de csak az egészséges részekből! Elégetett kalória: fél óra - 140 kcal.

5. gyepszellőztetés

A gyepszellőztetés is az egyik legmegerőltetőbb kerti gyakorlat, ha azt kézzel végezzük. Ha szakszerűen akarjuk végrehajtani, akkor egymásra merőleges irányban is hajtsuk végre. A szellőztetés után az elhalt növényi hulladékot gereblyével szedjük össze és ez a komposztba tehető. Az eltávolított földmennyiséget pótolni kell a fűfelületre. Erre a legjobb a szervestrágyával (pl. komposzt) vegyített homok. Elégetett kalória: fél óra - 210 kcal.

6. teleltetett növények kihordása

Amikor a fagyos időszak elmúlik, a teleltetett növényeket átültethetjük és kihordhatjuk a kert megfelelő helyére vagy a teraszra. A téli fényhiányos időszak után mindenképpen szoktassuk őket a kinti, jóval fényesebb helyhez, ezért legalább pár napra árnyékos helyre helyezzük a növényeket a kertben. Ezt úgyis el lehet érni, hogy borúsabb időszakban, már a végleges helyükre hordjuk ki őket. Elégetett kalória: fél óra - 120 kcal.

7. favágás

Annyira nem kerti munka, de előfordulhat, hogy a már a kertünkből kivágott fát fel kell hasogatni. A nagyobb méretű fákat sosem egyben, tőből vágjuk ki, hanem fentről lefelé haladva daraboljuk le a fát. Ha a fa tönkjét és a nagyobb gyökereket is eltávolítjuk, gyorsan nem, de alapos munkát végzünk! A favágás közben bizony nem szoktunk fázni, eléggé melegít ez a gyakorlat. Éles fejsze azért nem árt hozzá! Elégetett kalória: fél óra - 207 kcal.

Ha kínoz a kalapácsujj 1 Elolvasom

Ha kínoz a kalapácsujj

A kalapácsujj gyakori és kínzó ízületi deformáció, ami többek között masszázzsal és műtéttel is kezelhető. Kiváltó oka elsősorban a helytelenül megválasztott, a lábujjakat összenyomó cipő. Ezen kívül, a kalapácsujj kialakulása kapcsolatba hozható a lúdtalppal, a hibás tartással, illetve a rheumatoid arthritissel. TOVÁBB