Méregtelenítéssel a stressz ellen

Életmód Dr. Podlupszki Csaba | Gasztroenterológus
Méregtelenítéssel a stressz ellen 1 Kép nagyítása

Bizonyára sokan felkapják a fejüket a fenti cím hallatán, ám ha jobban belegondolunk, máris rájövünk, hogy túlhajszolt életvitelünk során mennyi mindennel tömjük tele magunkat, hogy elnyomjuk vagy elviseljük a stresszt.


Vannak, aki a lelki teher hatására nassolni kezdenek, míg mások az alkoholhoz, vagy a nikotinhoz nyúlnak, esetleg különféle nyugtatókkal mérgezik a szervezetüket. Természetesen az élvezeti szerek, illetve a gyógyszerek fogyasztása hosszú távon megbosszulják magukat, hiszen az ezekből származó, és a sejtjeinket károsító antioxidánsok és kemikáliák rengeteg betegséghez, illetve idő előtti halálhoz vezethetnek. Éppen ezért nem árt időnként a méregtelenítés segítségével „nagytakarítást” végezni a szervezetünkben.

A böjt

A legkedveltebb méregtelenítési módszer az ivólé böjt, amelyet végezhetünk gyümölcslevekkel, teákkal és tiszta vízzel is. A böjt fogalmát sokan tévesen használják, ugyanis a közhiedelemmel ellentétben nem hiányállapot, vagy nélkülözés. Arról van csupán szó, hogy a böjtölő nem vesz magához szilárd ételt, kizárólag folyadékot iszik. Történelmi példák bizonyítják, hogy a böjt a szellemi teljesítőképesség növelésére is használható: Jézus Krisztus, Ghandi vagy Buddha ugyancsak böjttel biztosította lelki frissességét. Egy kísérletben 10-14 napos méregtelenítés miatt alkalmazott léböjt mellett a résztvevők napi ötven kilométert gyalogoltak. Az eredmény átlagosan öt-hétkiló súlyvesztés volt, de ennél is fontosabb, hogy jelentősen nőtt az állóképességük és közérzetük is javult. A böjttel együtt járó méregtelenítés során képesek vagyunk a káros szenvedélyek, a csokoládé, a cigaretta, vagy alkohol elhagyására is, ráadásul a mindennapiktól való elszakadás során ilyenkor a bensőnkkel foglalkozunk.A hólyagon keresztüli méregtelenítést a bőséges folyadékbevitel biztosítja, a bőrön át az izzadsággal távoznak a méreganyagok, míg a tüdőt a mozgás tartja karban. Természetesen a böjt alatt a lelki salaktól is megszabadulunk, kiegyensúlyozottabbak, nyugodtabbak leszünk.

Mit együnk?

Egyszerű, de bőséges ételek fogyasztásával készüljünk a böjtre, a táplálék megvonást három-öt napra tervezzük. A böjt teljes ideje hét-nyolc nap, ebben a felkészülés és lezárás is beletartozik. Lehetőség szerint a kúra során használjunk a méregtelenítést elősegítő termékeket, illetve olyan táplálék kiegészítőket, amelyek segítenek visszapótolni a hiányzó vitaminokat, nyomelemeket, és emésztő enzimeket.

5 tipp a fáradtság legyőzéséért 1 Elolvasom

5 tipp a fáradtság legyőzéséért

Nem kell feltétlenül betegségre gondolnunk, ha a borongós, hűvös napokon nehezen kelünk ki az ágyból. Ennek ellenére érdemes odafigyelnünk testünk jelzésére és lassítanunk. A fáradtság szervezetünk túlterheltségét jelzi, amit esetleg egy-egy hétvége alatt már nem vagyunk képesek kipihenni. Próbáljunk ki néhányat a következő tippekből, amiket rendszeresen alkalmazva aktivizálhatjuk magunkat. TOVÁBB

Ha kínoz a kalapácsujj 1 Elolvasom

Ha kínoz a kalapácsujj

A kalapácsujj gyakori és kínzó ízületi deformáció, ami többek között masszázzsal és műtéttel is kezelhető. Kiváltó oka elsősorban a helytelenül megválasztott, a lábujjakat összenyomó cipő. Ezen kívül, a kalapácsujj kialakulása kapcsolatba hozható a lúdtalppal, a hibás tartással, illetve a rheumatoid arthritissel. TOVÁBB