Töredezett a haja vagy a körme? | Ez okozza a problémát

Életmód Ács Hajnalka Beatrix | Életmódváltás
Töredezett a haja vagy a körme? | Ez okozza a problémát 1 Kép nagyítása

A különféle vitaminok és ásványi anyagok hiánya számos egészségügyi problémákhoz vezet, például a sokakat érintő töredezett haj és töredezett körmök felbukkanása. Lássuk milyen körülmények váltják ki ezeket a tüneteket.


Fejfájás vagy izomgörcsök: magnéziumhiány

Az emberek közel 75%-a magnézium hiányos, amely az egyik leggyakoribb ásványi anyag hiány az emberi szervezetben. Ez az ásványi anyag elengedhetetlen az idegrendszer normális működéséhez, mindemellett enyhíti az izomgörcsöket és a fejfájást, ellazítja az idegeket és megfeszíti az izmokat. A magnézium elősegíti a jobb alvást. Különféle mód létezik magnézium pótlásra, ilyen az étkezés, hiszen zöld leveles zöldségek, például a kelkáposzta és kelkáposzta fogyasztásával elegendő magnéziumhoz jut a szervezet.

Akne: cinkhiány

Az aknéra hajlamos bőr gyakran cinkhiányra utal. A cink szabályozza a bőr olajtermelését, és fényessé teszi az arcbőrt, emellett regenerálja a bőrsejteket, gyulladáscsökkentő hatással bír, és felgyorsítja a gyógyulási folyamatokat. A cink szintén gátolja a pattanás kialakulását. Akne ellen ajánlott minél több cinket fogyasztani, ami átlagosan 30 mg naponta, ez körülbelül egynegyed csésze tökmag.

Száraz, töredezett haj, törékeny, töredezett körmök: biotinhiány

A biotin, más néven B7-vitamin, létfontosságú az egészséges haj és körmök számára. A biotin hiánya igen ritka jelenség , hiszen jelen ásványi anyagot számos forrásból meríthetünk. A biotinhiány fő tünetei a töredezett haj, a krónikus hajhullás, és a törékeny körmök. Tehát, ha azt szeretnénk, hogy a hajunk és a körmünk erős legyen, akkor pótoljuk a biotint, amely kimagaslóan részt vesz a zsír, a fehérje és a szénhidrát anyagcserében. B7-vitaminban gazdag ételek: karfiol, szójaliszt, paradicsom, borsó, banán.

Hajhullás: vashiány

Kulcsfontosságú az elégséges oxigén és más tápanyagok szállítása a hajhagymák számára, a vas nélkülözhetetlen az egészséges haj számára. Ezért nem meglepő, hogy a vashiány / vérszegénység hajhulláshoz vezet. Vasban gazdag ételek: lencse, paprika, burgonya, gomba, mák, mogyoró, spenót, sóska.

Fehér kis dudorok a vállakon: esszenciális zsírsavak hiánya

A fehér kis dudorok, amelyek jellemzően a kar belső részén jelennek meg, általában a zsírsav egyensúly felborulása miatt jelentkeznek. Pontosabban az alacsony omega3 zsírsavak hiányában. Ezek a zsírok gyulladáscsökkentő hatásúak, ami azt jelenti, hogy csökkenti a gyulladásokat és megakadályozzák a dudorok megkeményedését. Egészséges, és vitamindús táplálkozás mellett nehezen lép fel biotinhiány. Az egészséges haj és körmök érdekében figyeljen az étkezésére. A megfelelő H-vitamin ellátás hozzájárul az egészséges hajnövekedéshez. Amennyiben úgy érzi, hogy a táplálkozás már nem elegendő a probléma kezelésére, javaslom a hajnövesztő / hajserkentő terápiát, amely a töredezett haj és töredezett köröm ellen kiválóan felveszi a harcot.

Hivatkozások:

http://movingtoorganic.com/brittle-hair-nails-headaches-cramps-bumps-acne-likely-deficiency/

http://www.healthyfoodhouse.com/brittle-hair-or-nails-headaches-or-cramps-bumps-or-acne-you-likely-have-this-deficiency/

http://www.healthylifetricks.com/brittle-hair-or-nails-headaches-or-cramps-bumps-or-acne-you-likely-have-this-deficiency/