Immunrendszer működése és feladata

Életmódváltás Ács Hajnalka Beatrix | Életmódváltás
Immunrendszer működése és feladata  1 Kép nagyítása

Az immunrendszer jelentős részét képezik a vérben keringő fehérvérsejtek, valamint a kötőszöveti sejtek.  Létezik egy velünk született (természetes) immunrendszer, amely kialakulása magzati korban történik. A szerzett immunitás pedig a második védelmi vonalunk.


A kórokozók felismerése a szerzett immunitásnak köszönhető. Az immunrendszerünk mintegy 70-80%-a bélfalunk baktériumflórájában lakozik. A körülbelül 1-2 kilógrammnyi igen hasznos baktériumtömeg a vastagbélben található, emiatt fontos a bélflóra helyreállítása. Az egészséges táplálkozásra különösen illendő figyelni, ugyanis a finomított, illetve félkész ételek károsítják a bélflórát. Továbbá az antibiotikumok szedésével teljes mértékben felborul a bélflóra egyensúlya. Ezek hatására elpusztulnak a bélbaktériumok, melyek helyét más kórokozók, mint például a Candida gomba foglalja el.

A bélflóra egyensúlyának felborulására utaló jelek

bélflóra egyensúlyának felborulására utaló tünetek: különféle bőrtünetek, allergiás reakciók, az emésztőrendszer zavart működése, gyakori hajkorpásodás és hajhullás, indokolatlan és gyakori fáradtság, esetleges memóriazavar, többféle nőgyógyászati gyulladások, candida elszaporodása.

A bélflóra regenerálása

Nagyon fontos, hogy a regenerálást megelőzőleg tisztítsuk ki a bélrendszert, amely hatást gyakorol az immunerősítésre oly módon, hogy a lerakódott méreganyagok kitakarítása után a szervezet sokkal hatékonyabban lesz képes felszívni a tápanyagokat. Az étkezési szokásoktól függetlenül ajánlott a béltisztítás, hiszen a bevitt táplálék megannyi veszélyes baktériumot hordoz, melyek bejutása a szervezetbe elkerülhetetlen, még gondos odafigyelés mellett sem. A béltisztítás befejeztével, a lerakódott salak és méreganyagok távozása után újra képes lesz megtelepedni a hasznos baktérium. A béltisztítás után lehet csak probiotikumokat bejuttatni a szervezetbe, mely egyben immunerősítésre is alkalmas.

Immunerősítő gyümölcsital, nem csak vegánoknak

Hozzávalók:

  • 1 liter kókusztej / mandulatej / szójatej
  • 1 ek csipkebogyó őrlemény
  • 1 ek chia mag
  • két marék mangó
  • egy marék áfonya

Elkészítés:

A hozzávalókat turmixoljuk össze. Fontos, hogy a tej hideg legyen, hiszen a csipkebogyó őrleményben található C-vitamin hőre érzékeny.

Csipkebogyó:

A csipkebogyóban megtalálható C-Vitamin egy olyan természetes antioxidáns, mely részt vesz a sejtképzésben, megkönnyíti a vas felszívódását, felgyorsítja a kötőszövet újraépülését, immunerősítő hatással bír. Magas B-, K-, és P-vitaminban is. Kiváló antioxidáns, amely védelmet nyújt a rák ellen. A csipkebogyó magas C-vitamin-tartalma mellett polifenolokban is bővelkedik, így képes megkötni a szabad gyököket, melynek hatására felveszi a küzdelmet a daganatos és a koszorúér megbetegedésekkel szemben. A csipkebogyó rostkiegészítőként javítja az emésztést.

Chia mag:

Immunerősítésre kifejezetten ajánlott a chia mag. Magas kalcium tartalma miatt erősen ajánlott terhesség és a menopauza idején, illetve a kalcium hiány következtében kialakult ízületi problémák esetén fogyasztani. A chia magban található glükóz nem szívódik fel az emésztőrendszerben, így a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatják. A chia mag továbbá elősegíti a fogyást.

Kína-tanulmány, a vegetariánizmus megdönthetetlen tudományos érv

"Ebben a projektben fedeztem fel egy sötét rejtélyt. Azok a gyerekek, akik a legmagasabb fehérjetartalmú étrenden voltak, a legnagyobb valószínűséggel lettek májrákosok..."

"Azok az emberek, akik a legtöbb állati eredetű táplálékot fogyasztották, kapták meg a legtöbb krónikus betegséget. ... Azok az emberek, akik a legtöbb növényi eredetű táplálékot fogyasztották, a legegészségesebbek voltak, és a legnagyobb eséllyel kerülték el a krónikus betegségeket. Ezeket az eredményeket nem lehet semmibe venni" - mondta T. Colin Campbell professzor.

Volt szerencsém a professzor budapesti előadásán jelen lenni. A könyv megjelenésével az emberiség elé tárult "kutatások" voltaképp azt bizonyítják be, hogy a nyugati orvoslásnak fogalma sincs arról, vajon mi okozza a rák terjedését.

 "ez a projekt végül több mint 8000, statisztikailag szignifikáns kapcsolatot mutatott ki különféle étrendi tényezők és betegségek közt."

T. Colin Campbell professzor Kína-tanulmány című könyve a növényi alapú táplálkozás híveinek csodafegyvere. Kutatásának összegzése, hogy a vegetáriánizmus megdönthetetlen tudományos érv.

Felhasznált szakirodalom:

Vuksan V, et al. Reduction in postprandial glucose excursion and prolongation of satiety: possible explanation of the long-term effects of whole grain Salba (Salvia Hispanica L.). Eur J Clin Nutr. (2010)

Chicco AG, et al. Dietary chia seed (Salvia hispanica L.) rich in alpha-linolenic acid improves adiposity and normalises hypertriacylglycerolaemia and insulin resistance in dyslipaemic rats. Br J Nutr. (2009)

T. Colin Campbell Kína-tanulmány könyve