Betegnek érzi magát? Csak szomjas

Életmódváltás Ács Hajnalka Beatrix | Életmódváltás
Betegnek érzi magát? Csak szomjas 1 Kép nagyítása

A mindennapokban egy átlagember 3-4 liter vizet veszít vizelet, széklet, izzadás és lélegzés során. Ezt mindenképp pótolni kell víz és étel fogyasztásával.


Mozgással, izzadással, láz, illetve hasmenés következtében jelentős vízveszteség történik. Sok esetben a szervezet a tartalékait használja fel, hogy ellensúlyozza a veszteséget, ha nem elegendő mennyiséggel pótoljuk, a szervezet nem csak kiszárad, hanem megannyi betegség katalizátorát indítja be. Szomjúság esetén a sejtek már kiszáradtak, a száraz száj pedig a legutolsó figyelmeztető jele annak, hogy nagy baj van. A szomjúságérzet mindaddig nem fejlődik ki, amíg a testnedvek károsodása jóval a normális működéshez szükséges szint alá nem zuhan.

A vizelet mindent elárul, hogyan?

-A megfelelően hidratált test színtelen és tiszta vizelettel jelzi, hogy minden normálisan működik.

-Az enyhén kiszáradt test sárgás vizeletet produkál

-A súlyosan kiszáradt test pedig sötét színű vagy narancssárgás vizelettel hívja fel a figyelmet a probléma súlyosságára.

Az enyhén kiszáradt test jelei:

a fáradtság, a csökkent koordinációs képesség, a száraz bőr, a kevés vizelet, a száraz nyálkahártya, az ingadozó vérnyomás és gyenge ítélőképesség.

A súlyosan kiszáradt test jelei:

a stressz, az asztma, a fejfájás, az allergia, a magas vérnyomás.

Mit érdemes inni és mik azok a termékek, amelyek nem minősülnek folyadéknak?

Vízfogyasztásnak és víz pótlásnak a tiszta víz, szűrt víz, ásványvíz a legideálisabb. Az ásványvizek közül is a szénsavmentest javasolják az orvosok, hiszen a szóda víz szárító hatású. Kerülendő a cukros víz, hiszen cukortartalma és mesterséges adalékanyagai miatt veszélyesek az egészségre nézve.

A tea, a kávé tartalmaz ugyan vizet, de vízhajtó tartalma kiöblíti a testből a vizet, ezért ezek semmiképp sem minősülnek víz pótló folyadékoknak. A vízfogyasztás napjainkban még mindig nem kap elég figyelmet. Sok ember nincs tisztában a folyadékbevitel mennyiségének fontosságáról, illetve arról, hogy milyen italok által tudjuk a napi elvárt limitet pótolni. A vízfogyasztás éppen ezért lényeges, hiszen ez az egyetlen olyan folyadék, ami az egészséget szolgálja.

Tippek a vízfogyasztásának növelésére

-reggelente felkelés után igyunk egy pohár vizet, hiszen a szervezet reggel van tele leginkább méreganyagokkal, és ebben az időszakban van a leginkább kiszáradva. A reggeli vízfogyasztás fogja beindítani a véráramot.

-lefekvés előtt szintén ajánlott legalább egy pohár vizet inni

-étkezés előtt és után nagyon fontos a vízfogyasztás, az emésztési folyamatok segítése miatt

A vízfogyasztás elengedhetetlen a gyomor számára, hiszen vízre van szüksége az étel szétválasztásához. A májnak szintén szüksége van vízre, hogy az elraktározott zsírt energiává alakíthassa. Kiszáradás esetén – nem elegendő vízfogyasztás – a vesék háttérbe szorítják a májat, ezzel pedig redukálódik a működése. Mindezek következtében csökken a vérmennyiség, amely előidézi a mérgek felgyülemlését, hiszen a lecsökkent vérmennyiség nem képes a méreganyagokat eltávolítani.

Aszály program

A testnek van egy „aszály programja”, amelyeket úgy hívunk: allergia, magas vérnyomás, cukorbetegség, immunbetegség. A vízfogyasztás a test alap alkotó eleme, amikor több megy ki, mint be, akkor a test ezt érzékeli. Az emberi test egy olyan intelligens alkotás, hogy vész esetén, jelen esetben a vízfogyasztás hiányában bekapcsolja az „aszály programot”, majd allergia formájában jelentkezik a kiszáradás. Az a rendszer, mely a vízháztartás egyensúlyáért felel, háttérbe szorítja az immunrendszert, ami a védekezésért felelős. Ez az energiahasznosítási helyzet, a következő lépcső az asztma.

Szakirodalom:

http://www.webmd.com/diet/6-reasons-to-drink-water?page=2

http://www.medicalnewstoday.com/articles/290814.php

https://spoonuniversity.com/lifestyle/drinking-gallon-water-day-really-looks-like/