Zsírégető torna otthon: a kifogások ideje lejárt!

Fitness Gergely Noémi | Dietetikus
Zsírégető torna otthon: a kifogások ideje lejárt! 1 Kép nagyítása

Bár a fogyókúrák hatékonyságát jelentősen javítja a testmozgás, nem mindenki szereti az edzőtermeket, ahogyan sokaknak egyszerűen nincs ideje fitneszstúdiókba járni. Szerencsére számos olyan zsírégető torna létezik, amit otthon, különösebb felszerelések nélkül, egyedül is elvégezhetünk.


A rendszeres, lehetőleg mindennapos testedzés a legjobb fogyókúra, ráadásul egészségünket is karbantartja. Amennyiben a megfelelő mozgásformát választjuk, sokkal gyorsabban megszabadulhatunk a makacs zsírpárnáktól. Akkor sem kell lemondanunk a zsírégető torna elvégzéséről, ha nem akarunk, vagy nem tudunk edzőterembe járni, hiszen otthon is elvégezhetjük a gyakorlatokat. A lehető legtöbb izomcsoportot megmozgató otthoni zsírégető torna elsősorban aerobik jellegű, ami segít a pulzusszám magasan tartásában, ugyanakkor, hála a gyakorlatok változatosságának, a terhelést az egész testen szétosztja. A Colorado State University kutatói megállapították, hogy a két perces intenzív mozgásból, majd egy perc pihenésből álló, húsz percig tartó edzést követően, még 16 órán keresztül tart a természetes zsírégetés. Annak érdekében, hogy a zsírégető torna eredményes legyen, a mozdulatokat pontosan és rendszeresen végezzük: így nem csupán az alakunkat formáljuk, hanem általános egészségi állapotunkon is sokat javíthatunk.

Hatékony zsírégető torna otthon: a gyakorlatok

Ülésgyakorlat, ülés nélkül

  • Álljunk egy szék elé úgy, hogy két lábunk párhuzamos legyen a csípőnkkel
  • Lazán hajlítsuk be térdeinket
  • Nyújtsuk ki egyenesen karjainkat vállmagasságig
  • Belélegzés közben hajlítsuk tovább térdeinket egészen addig, amíg fenekünkkel el nem érjük a szék ülőkéjének magasságát
  • Térdeink kerüljenek derékszögben, mintha ülnénk, sarkaink maradjanak a földön
  • Miközben kilélegzünk, térjünk vissza a kiindulási pozícióba

Lépcsőzés könyveken

Ez a fajta zsírégető torna akkor hatékony, ha a lehető leggyorsabban végigcsináljuk. Vegyük figyelembe, hogy jobb eredményt hoz, minél magasabb „lépcsőre” lépünk. Vigyázzunk, hogy a gyakorlathoz használt könyvek ne csússzanak szét!

  • Álljunk szembe a könyvekkel, húzzuk ki magunkat
  • Lépjünk fel jobb lábunkkal a könyvekre úgy, hogy először lábujjhegyünk érjen hozzá, majd az egész talp
  • Lépjünk fel bal lábunkkal is a könyvekre úgy, hogy először lábujjhegyünk érjen hozzá, majd az egész talp
  • Szálljunk le a könyvekről előbb jobb, majd bal lábunkkal
  • Ismételjük a gyakorlatot nagyjából 1 percig

Térdelő gyakorlat

  • Álljunk egy szék elé úgy, hogy két lábunk párhuzamos legyen a csípőnkkel
  • Tegyük csípőre kezeinket, nézzünk egyenesen előre
  • Egyik lábunkkal lépjünk előre támadóállásba
  • A hátrébb lévő térdünket közelítsük a padló felé, miközben belélegzünk
  • A másik lábunkat tartsuk egyenesen
  • Miközben kilélegzünk, térjünk vissza a kiindulási pozícióba
  • A gyakorlat nagyjából fél percig tartson, majd váltsunk lábat

Ügyeljünk a fokozatosságra, a zsírégető torna gyakorlatait eleinte ne végezzük el közvetlenül egymás után. Később, ha már hozzászoktunk a mozdulatsorokhoz, és állóképességünk is javult, mindhárom zsírégető torna naponta alkalmazható.