Dr. Szabó Peterné Erzsébet - Egészséges életmód tanácsadás

Dr. Szabó Peterné Erzsébet

1939 október 25-én születtem Balatonbogláron. Gimnáziumi tanulmányaimat 1958-ban Budapesten a Fáy András gimnáziumban végeztem. 1960 szetmember 23-án Budapesten a Ditásnövérképző iskolában szereztem oklevelet. 1980 március 20-án az Orvostovábbképző Intézet Egészségügyi Főiskolai karán mint diétetikus szereztem diplomát. 1969-ben eszperantó nyelvből majd 1993-ban német nyelvböl felsőfokú állami nyelvizsgából kaptam bizonyitvánvt. Diétetikusként szakmai gyakorlatot a Kaposi Mór kórházban Kaposváron valamint a Marcali Városi kórházban 1960-1962-ben tettem. 1995-ig dolgoztam a Lengyeltóti Tüdöszanatóriumban majd kórházban. Szakmai továbbképzéseken rendszeressen résztvettem.

Szakterületem az egészséges életmód, gyógyélelmezés, diéta, konyhatechnika, felvilágosítás, tanácsadás. Tanácsadást tartottam iskolában, rehabilitációs betegeknek, bárhol ahol felkértek. Gyógyszertárunk szolgáltatásai között szerepel a tanácsadás is, amit a mai napig igényeknek megfelelően tartok.

Célom mindig a segítés, az egészséges életmód megismertetése.

A rostok hatása szervezetünkre 1 Elolvasom

A rostok hatása szervezetünkre

A rostok szerepét nem lehet eléggé hangsúlyozni. A rosthiányos táplálkozás számos betegség kialakulásáért felelős, elsősorban a bélrendszeri megbetegedésekért. A rosthiányos táplálkozás következménye a széklet megkeményedése, ami székrekedéshez vezet. Emellett az elhízás, a cukorbetegség és egyéb gyomorpanaszok is megelőzhetőek rostgazdag táplálkozással. TOVÁBB

Diéta advent idején 1 Elolvasom

Diéta advent idején

Az Advent időszaka a ráhangolódásról és készülődésről szól. Az ünnepre lélekben készülünk, de emellett készülhetünk testben is. Az ünnepek alatt többet megyünk vendégségbe, több otthon is az étel és az ital, több az egészségtelen fogás is. Érdemes megfontolnunk tehát, hogy egy könnyed adventi böjt jót tehet e a nagy roham előtt. TOVÁBB

5 tipp a fáradtság legyőzéséért 1 Elolvasom

5 tipp a fáradtság legyőzéséért

Nem kell feltétlenül betegségre gondolnunk, ha a borongós, hűvös napokon nehezen kelünk ki az ágyból. Ennek ellenére érdemes odafigyelnünk testünk jelzésére és lassítanunk. A fáradtság szervezetünk túlterheltségét jelzi, amit esetleg egy-egy hétvége alatt már nem vagyunk képesek kipihenni. Próbáljunk ki néhányat a következő tippekből, amiket rendszeresen alkalmazva aktivizálhatjuk magunkat. TOVÁBB