Diéta advent idején

Táplálkozás Dr. Szabó Peterné Erzsébet | Egészséges életmód tanácsadás
Diéta advent idején 1 Kép nagyítása

Az Advent időszaka a ráhangolódásról és készülődésről szól. Az ünnepre lélekben készülünk, de emellett készülhetünk testben is. Az ünnepek alatt többet megyünk vendégségbe, több otthon is az étel és az ital, több az egészségtelen fogás is. Érdemes megfontolnunk tehát, hogy egy könnyed adventi böjt jót tehet e a nagy roham előtt.

A böjt eredetileg a bevitt táplálék mennyiségének csökkentéséből állt. Napjainkban azonban kevesen tehetik meg, hogy a napi rohanás közben ne egyenek rendesen. Ilyenkor ugyanis legyengül a szervezet és kevésbé bírunk a feladatokkal. Egy modern, négyhetes diéta sokkal alkalmasabb testünk kímélő kipucolására. Kezdhetünk egy gyümölcsnappal, de ezután fogyasszunk változatos és egészséges kímélő menüt. Kerüljük a fehérlisztet és a cukrot! Hagyjuk el a kenyeret, a tésztát és az édességet négy hétig. Ne fogyasszunk alkoholt és napi két kávénál ne igyunk többet. Egyáltalán ne igyunk szénsavas üdítőket és a tejfogyasztást is csökkentsük átmenetileg. Fogyasszunk viszont rengeteg zöldséget, gyümölcsöt, nassoljunk olajos magvakat és igyunk sok folyadékot. Válasszunk főleg vizet és koffeinmentes teát .

S ha már diétázva tisztultunk, talán könnyebb lesz az ünnepek alatt is odafigyelnünk az étkezésekre. Nem kell feltétlenül/ a/ haspuffadásig megtömni magunkat! Ilyenkor illik elfogadnunk az ételeket és italokat, ha megkínálnak, ám általában több fogás közül is választhatunk. Válasszuk mindig a könnyebb ételeket és kevésbé cukrozott italokat. Például vöröshús helyett együnk sok halat, együnk többet a levesekből és kevesebbet a süteményekből. Ha nem vagyunk igazán éhesek, és mégis kínálgatnak, keveset szedjünk a tányérunkra és csak néhány falatot fogyasszunk!

Ha mi magunk készítjük el az ünnepi fogásokat, a lehető legegészségesebb hozzávalókból és receptekből válogassunk. Rántotthús helyett pároljunk, vagy készítsünk sültet sok zöldséggel. Gondolkodjunk gyümölcsös desszerteken. Sok olyan egészséges receptet találunk a neten, amely a finomított cukor és a fehérliszt helyett más alapanyagokat használ, de az étel mégis ízletes lesz.