Vegán egészség, egészségügyi érvek a vegánság mellett

Vega, Vegán Ács Hajnalka Beatrix | Életmódváltás
Vegán egészség, egészségügyi érvek a vegánság mellett 1 Kép nagyítása

Sok vegán szenvedélyesen szereti az állatokat védelmezni, az idő múlásával mégis a többségen azt lehet látni, hogy a vegán étrend és életmód messze túlmutat az állatok jogain. Az egészséges táplálkozást követő vegánok, a kiegyensúlyozott étrendnek köszönhetően megannyi súlyos betegséget jóval nagyobb számban képesek elkerülni, mint a más táplálkozási szokásokon élő embertársak. Észak-Amerikában már számtalan blogon kaphatunk tájékoztatást a vegán egészség és életmód témákkal kapcsolatban.


Táplálkozás

Az alábbi, vegán egészséggel szorosan összefüggő, összes táplálkozási előny a veganizmusnak köszönhető:

Csökkentett telített zsírok: ( a tejipari termékek és a húsok nagy mennyiségben tartalmaznak telített zsírokat , ezek elhagyásával javul az egészségi állapot, különösen a szív-és érrendszer.

Szénhidrátok:  (a szénhidrát tulajdonképpen energia a szervezet számára . Ha nincs elég szénhidrát , a test lassan elveszíti az izomszövet állományát. )

Rostok: A magas rosttartalmú étkezés ( mint a vegán táplálkozás általában ) egészségesebb székletürítéshez vezet. A magas rosttartalmú étrend segít a vastagbélrák kialakulása ellen.

Magnézium: segíti a kalcium felszívódását , a magnézium egy gyakran figyelmen kívül hagyott vitamin, legfontosabb eleme az egészséges táplálkozásnak. Diófélék, magvak, és a sötét leveles zöldségek kiváló források magnéziumban.

Kálium: A kálium kiegyensúlyozza a vizet és a savasságot a szervezetben, és serkenti a vesék méregtelenítő funkcióit. A magas kálium tartalmú étrendek már kimutatták, hogy csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a rák kialakulását.

Folsav: Ez a B-vitamin fontos része az egészséges étrendnek. Segít a sejt-javításban, generálja a vörös és fehér vérsejtek számát, és metabolizálja az aminosavakat.

Antioxidánsok: A sejtkárosodás elleni védelemre az antioxidánsok jelenléte az egyik legjobb mód, hogy segítse a szervezetet . Sok kutató úgy véli, hogy az antioxidánsok megvédik a szervezetet bizonyos típusú rákos sejtek kialakulása ellen.

C-vitamin: Fellendíti az immunrendszert, segít megőrizni az egészséges fogínyt és segít a zúzódások gyorsabb gyógyulásában. A C-vitamin is antioxidáns.

E-vitamin: Ez az erőteljes vitamin kedvező hatást gyakorol a szívre, a bőre, a szemre, az agy működésére, és segít megelőzni az Alzheimer-kórt. A gabonafélék, a dió, és a sötét leveles zöldségek tele vannak E-vitaminnal. 

Fitokemikália: ( növényekben található bioaktív vegyületek ). A növényi alapú élelmiszerek biztosítják a fitokemikáliákat, amelyek segítenek megelőzni és gyógyítani a rákot.

Fehérje: A legtöbb amerikai túl sok fehérje dús vörös húst eszik, amelyek nem egészségesek. Bab, dió , borsó, lencse , és a szója termékek mind nagyszerű fehérje források, a vegán egészség érdekében.

Az egészséges táplálkozás

A vegán étrend sokkal egészségesebb táplálkozási forma, mint a többi. Tudja meg hogyan lehet kombinálni a vegán étrendet a vegán egészség érdekében. 

Nyers: A nyers étrend alkalmas arra, hogy a veganizmust a természettől kapott módon fogyasszuk el. Tudja meg hogyan lehet színessé kombinálni a nyers vegán étrendet.

Organikus: A szerves és vegán étkezést szuper könnyű csinálni. Bizonyos receptek a blogban segítséget adhatnak.

Zsírmentes: A vegán táplálkozás általában elég alacsony zsírtartalmú, de a „Fatfree” vegán konyha megmutatja, hogyan lehet néhány finom vegán ételt készíteni, ami mindig zsírmentes.

Gluténmentes: Az allergia és lisztérzékenység miatt, vagy bármilyen más okból érdemes elkerülni a glutént. Tudja meg hogyan lehet kombinálni a legjobb gluténmentes vegán ételeket a gluténmentes vegán blogon.

Ebéd: A vegánok gyakrabban esznek többet ebédre, mint a legtöbb ember. A „Vegán Lunch Box” számtalan vegán ebéd recepteket kínál a mindennapokra.

Túl sok az amerikai diéta

A tipikus amerikai étrend nemcsak túl sok nehéz ételből áll, hanem túlságosan sok és felesleges élelmiszereket vagy toxinokban gazdag ételeket fogyasztanak . Az alábbi lista bemutatja a vegán egészség hátterében húzódó tényeket, hogyan szünteti meg ezeket a problémákat.

Az állati fehérjék: Az átlagos amerikai kétszer annyi fehérjét eszik, mint amennyi szükséges az egészséges étrendben. Első fehérje forrás a bab, sokkal egészségesebb, és csökkenti a csontritkulás kockázatát is.

A tehéntej tejtermékek: Az emberi testet nem arra tervezték, hogy meg  tudja emészteni a tehéntejet és a tehéntej tejtermékeket, de a tudat, hogy a tej egészséges, a reklámoknak köszönhető. Nem kevesebb, mint az emberek 75 % -a világon laktózérzékeny, és sok ember szenved diagnosztizált tej allergiában vagy érzékenységben. 

Tojás: Sok táplálkozási kutató úgy véli, hogy az amerikai étrendben túl magas a tojás fogyasztásának száma. Azt már kimutatták, hogy a tojás emelheti a koleszterin szintet.

Higany: A legtöbb elfogyasztott halban és kagylóban sok a higany. Míg néhány hal esetén kevesebb, míg mások esetén nagyobb a higany mennyisége. Szinte lehetetlen, hogy ne kerüljön higany a szervezetbe, ha eszik halat.

Cukor: A legtöbb ember hallott már arról, hogy az amerikaiak túl sok cukrot fogyasztanak. Sok vegán nem eszik feldolgozott cukrot, amely annak a ténynek köszönhető, hogy a legtöbb nádcukrot aktív szénnel finomították, amelyek nagy része állati csontokból származik.

Forrás és szakfordítás: http://www.nursingdegree.net/blog/19/57-health-benefits-of-going-vegan/